De ce e important să iei zilnic micul dejun?

De ce e important să iei zilnic micul dejun?

Nu degeaba auzim mereu că micul dejun este esențial pentru un stil de viață sănătos și ni se recomandă tot timpul să nu sărim peste prima masă a zilei. Micul dejun este important nu doar pentru siluetă, ci și pentru sănătatea generală a organismului – acesta are un efect benefic pentru inimă, nivelurile de colesterol, calitatea somnului și multe alte procese metabolice.

3 beneficii sănătoase ale micului dejun

Dimineața este un moment critic pentru organismul nostru, care are nevoie să  recupereze resursele consumate pe timpul nopții. Privat de nutrienți la micul dejun, organismul nu va funcționa în parametri optimi și va fi predispus unor disfuncționalități și dezechilibre, cum ar fi: dureri de cap și amețeală, stări de anxietate, risc crescut de hipertensiune arterială și obezitate.

Un mic dejun echilibrat și hrănitor este piatra de temelie a alimentației corespunzătoare și îți influențează pozitiv sănătatea și felul în care te simți:

  • metabolismul se pune în mișcare imediat ce ai luat micul dejun, iar caloriile vor arde mai rapid pe tot parcursul zilei; consumul micului dejun elimină senzația de foame și nevoia de a mânca mai multe gustări nesănătoase în timpul zilei.
  • vei fi mai energic și bine dispus, iar puterea de concentrare și productivitatea se vor menține constante pe tot parcursul zilei.
  • micul dejun contribuie la menținerea unui nivel constant al glicemiei, reducând riscul de apariție a diabetului și a hipercolesterolemiei; în plus, dacă alegi să combini carbohidrați de calitate cu fibre și proteine la micul dejun, nutrienții se vor transforma aproape integral în energie și nu în depozite de grăsime.

Nu mai intra în bucătărie dimineața doar ca să bei cafea și nu omite micul dejun crezând că nu ai nevoie de el sau pentru că ai impresia că pregătirea lui necesită timp prețios.

Shake-urile nutritive, soluția pentru un mic dejun rapid și ușor de preparat

Dacă diminețile tale sunt aglomerate și nu iei micul dejun din lipsă de timp sau pentru că ți-e greu să mănânci alimente solide, poți apela la shake-uri proteice ca înlocuitori de masă sănătoși și sățioși. Astfel de gustări sunt practice, se prepară și se consumă ușor și au un indice glicemic scăzut. Shake-urile au o compoziție echilibrață și diversă de nutrienți astfel încât nu te vei mai preocupa de alegerea alimentelor potrivite pentru masa de dimineață.

Eficiența shake-urilor nutritive a fost demonstrată de-a lungul timpului  în numeroase studii clinice care arată că aceste suplimente pot înlocui o masă echlibrată pe zi. Conform unei cercetări din 2010, publicată în Jurnalul de Nutriție din Statele Unite ale Americii, shake-urile proteice pot fi folosite cu succes pentru slăbit, menținerea greutății sau în timpul antrenamentelor sportive dacă sunt combinate cu un regim alimentar corespunzător și un stil de viață activ.

Tips and tricks pentru un mic dejun eficient

  • Organizează-ți timpul astfel încât să poți lua micul dejun la cel puțin 30 de minute de la trezire – în acest moment, organismul este pregătit să absoarbă nutrienții din alimentele pe care le-ai pregătit pentru prima masă a zilei.
  • Folosește blenderul atunci când prepari shake-urile nutritive – așa te asiguri că toate ingredientele se dizolvă complet, iar pregătirea micului dejun nu durează mai mult de 5 minute. Dacă ți se pare plictisitor și mai puțin apetisant să bei zilnic aceeași băutură, variază tipul de lichid folosit la preparea shake-ului și împrospătează-l cu fructele preferate, proaspete sau deshidratate.
  • Pregătește cu o seară înainte micul dejun sau măcar o parte dintre ingrediente și bucură-te de cele 10 minute de somn în plus dimineața. În weekend-uri, ia micul dejun în tihnă și răsfață-te cu rețete mai sofisticate.
  • Încearcă să mănânci cât mai des fructe la micul dejun pentru că îmbunătățesc digestia și îți completează necesarul zilnic de vitamine și minerale, dar ține cont că multe dintre ele conțin zahăr din plin și îți pot transforma micul dejun într-o bombă calorică.