Cum prepari un shake proteic. 11 rețete simple și rapide

Home / Sfaturi / Cum prepari un shake proteic. 11 rețete simple și rapide
Cum prepari un shake proteic. 11 rețete simple și rapide

Un shake nutritiv este oricând o idee bună, dar mai ales atunci când ești pe fugă și nu ai timp să gătești, ești în pană de idei pentru prânz ori cină sau dacă vrei să îți controlezi greutatea. Cei mai mulți preferă să-și înceapă ziua cu un shake proaspăt, dar această mâncare la pahar poate fi un înlocuitor hrănitor pentru orice masă a zilei.

Bonus, este ușor de preparat, iar cu puțină organizare poate fi pregătit în avans pentru mai multe zile așa că nu mai ai nici o scuză să recurgi la gustări nesănătoase sau să spui că nu ai timp de micul dejun.

Ingredientele de bază
Asigură-te că ai mereu în casă ingrediente din următoarele categorii, organizarea în avans înseamnă mai puțin efort în preparea zilnică a shake-urilor.

  • fructe și legume – îți vor oferi vitaminele și mineralele esențiale
  • diverse tipuri de nuci și semințe, pentru proteine
  • mix nutritiv cu fibre, vitamine și minerale Nutrific Fit
  • lichide care să lege toate celelalte ingrediente – lapte degresat, de origine animală sau vegetal (de soia, cocos sau migdale), suc proaspăt de fructe, apă

Alege mereu fructele și legumele de sezon, sunt cele mai sănătoase și naturale posibil. În funcție de preferințe, poți adăuga pe listă și:

  • mentă, pentru extra aromă
  • fructe deshidratate, dacă îți plac shake-urile mai dulci
  • fulgi de ovăz sau quinoa, bune pentru shake-uri dense

Indicații de preparare
Înarmează-te cu un blender sau un mixer manual și niște gheață, te vor ajuta să obții cea mai bună textură, să uniformizezi ușor aromele și să prepari shake-ul în doar câteva minute. Respectă cantitățile din rețete și amestecă ingredientele până la dizolvare completă, iar înainte și după consumarea shake-ului bea un pahar de apă, va fi mai ușor de digerat

Fit Tip – dacă folosești nuci, alune, migdale, semințe crude, fulgi de ovăz sau fructe uscate, hidratează-le peste noapte în apă sau direct în lichidul pe care vrei să-l folosești la prepararea shake-ului, se vor amesteca mai ușor cu celelalte ingrediente.

Combinații pentru toate gusturile
Am creat și testat 11 rețete de shake-uri proteice și pline de savoare, pe care să le folosești ca alternative  sănătoase pentru masă sau pe care să le consumi în perioadele de activitate fizică intensă. Dacă vreodată ai crezut că shake-urile proteice sunt plictisitoare, sugestiile naostre îți vor dovedi contrariul.

  1. Revigorant
    1 bucată kiwi tăiat cuburi + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: fulgi de ovăz și 2 cuburi de gheață
  2. Dietetic
    1 mână de afine + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: 2 cuburi de gheață
  3. Savuros
    60 g zmeură + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: 2 cuburi de gheață
  4. Ideal la micul dejun
    jumătate de avocado + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: 2 cuburi de gheață
  5. Desert sănătos
    jumătate de mango (sau unul întreg) + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: 2 cuburi de gheață
  6. Antioxidant
    mix fructe de pădure + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: 2 cuburi de gheață
  7. Bogat în vitamina C
    un sfert de lămâie + frunze de mentă + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: 2 cuburi de gheață
  8. Post antrenament
    jumătate de rodie (sau una întreagă) + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: 2 cuburi de gheață
  9. Nutritiv
    30 g alune + 2 tulpini de mentă + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: 2 cuburi de gheață
  10. Energizant
    1 morcov + 1 bucățică mică de ghimbir + 1 portocală + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: 2 cuburi de gheață
  11. Cremos
    1 banană + frunze de mentă + 1 cupă shake Nutrific Fit (40 ml) + laptele preferat
    opțional: 2 cuburi de gheață

Poți considera aceste rețete startul tău în lumea shake-urilor nutritive. Te încurajăm să experimentezi și alte combinații de ingrediente și arome, după placul tău (dar ai grijă să le asociezi corect).

Leave a Reply

Your email address will not be published.